Gyvenk SVEIKIAU | Sveikatingumo naujienos ir patarimai


Ar verta mesti svorį dietos pagalba?



Dauguma su svoriu kovojančių žmonių (moterų ir netgi dalis vyrų), bandančių išsaugoti dabartines formas, laikosi įvairių dietų, kurias primygtinai siūlo žiniasklaida. Tačiau, prieš pradėdami laikytis naujo mitybos režimo, tik labai mažai žmonių susimąsto, kaip tokie pokyčiai paveiks jų sveikatą.

Lieknėjimo dietomis padariniai tikrai egzistuoja, tad verta pamąstyti, ar verta save taip kankinti. Čia rasite 7 priežastis, kodėl dietos laikytis nevertėtų.

1) Stresas organizmui

Daug žmonių, besilaikančių dietos, skaudžiai klysta manydami, jog dieta – teisingas mitybos režimas. Dieta – ne kas kita, o stresas organizmui, kurio metu žmogus negauna ne tik kenksmingų ir tukinančių, bet ir sveikatai bei gerai savijautai būtinų produktų. Organizmas, bandydamas prisitaikyti prie naujos mitybos programos, degina kalorijas, tačiau netenka ir naudingų medžiagų, kurių trūkumas grasina rimtais negalavimais. Skaitykite daugiau >>> »


Sveiko gyvenimo taisyklės

Sveiko gyvenimo taisyklės

Kalbant apie sveiką mitybą pasakyta ir parašyta labai daug. Daug ir labai dažnai netgi pats žodžių junginys „sveika mityba“ mus gąsdina ir asocijuojasi su kažkuo labai ribojančiu ir sudėtingu.

1. Žiūrėk ką valgai

Vartokite kaip įmanoma mažiau pusfabrikačių, pakaitalų ir kitų sintetinių produktų. Atsisakykite pieniškų dešrelių, rafinuoto cukraus ir produktų su aromatizuojančiais priedais. Rinkitės kuo mažiau apdorotą maistą. Skaitykite daugiau >>> »


Kaip numesti svorio

Kaip numesti svorio greitai

Artėjant vasarai bei ruošiantis nusimesti šiltus drabužius, neretai pastebime, jog per žiemą sukaupėme keletą papildomų kilogramų. Tai – visiškai natūralus reiškinys, mat žiemą žmonės mažiau juda, daugiau laiko praleidžia namuose prie televizorių ekranų, mėgaudamiesi įvairiais užkandžiais. Visgi, jei jums jau pabodo tinginiauti ir ėmėte svarstyti, kaip numesti papildomus kilogramus, pateiksime keletą naudingų patarimų, kaip tai padaryti greitai ir sveikai.

kaip numesti svorioKalbant apie tai, kaip numesti svorio, pirmas aspektas, kurį derėtų aptarti yra sveika mityba. Daugelis žmonių vien pakeitę savo valgymo įpročius gali atsikratyti nereikalingų kilogramų, o tai nereikalauja jokių investicijų. Taip pat, būtina pabrėžti,- sveika mityba jokiu būdu nereiškia, jog turite badauti, priešingai, svarstydami, kaip numesti svorio, privalote valgyti dažnai ir nustatytu laiku.  Sveika mityba prasideda nuo maisto produktų pasirinkimo, tad atsidarykite savo šaldytuvą ir patikrinkite jo turinį: įsitikinkite, jog jame yra šviežių vaisių, daržovių, mėsos, ir žuvies. Tai būtini maisto produktai, kurie jūsų organizmui suteiks vitaminų bei reikalingos energijos. Visgi, jei šaldytuve pastebėjote įvairių rūšių padažus ir pusgaminius – atsikratykite jais. Šie produktai jums visiškai nereikalingi. Siekiant, jog sveika mityba būtų pilnavertė – stenkitės gaminti namuose, tai užtikrins maisto kokybę bei sumažins pagundas, renkantis iš begalės skirtingų pusgaminių, kurių sudėtyje yra tik kalorijos, o ne jums reikalingos maisto medžiagos. Skaitykite daugiau >>> »


Sveika mityba – gyvenimo pagrindas

Sveika mityba

Šiais laikais sveika mityba tampa vis populiaresnė. Nesvarbu, koks jūsų tikslas: sveikata, grožis ar noras atsikratyti papildomų kilogramų, sveika mityba padės pasiekti bet kurį iš jų. Žinoma, sveika mityba nėra alinančios dietos, tačiau siekiant atsikratyti viršsvorio, sveika mityba gali būti papildyta grikių dieta, skysčių dieta arba japoniška dieta.

Grikių dieta

Šiais laikais grikių dieta yra itin populiari, mat laikantis jos, per savaitę galima atsikratyti 4-7 kg (priklausomai nuo pradinio kūno svorio).

sveika mityba

Grikių dieta pasižymi tuo, jog jos metu pagrindinis maisto produktas, kurį vartojate yra grikiai, kurie turi ypatingą savybę valyti organizmą. Dėl to grikių dieta gali būti kaip papildas domintis sveika mityba. Šio valgymo rėžimo rekomenduojama laikytis 1-2 savaites (tik šiuo atveju tai laikoma sveika mityba), po šio laikotarpio jūsų svoris normalizuosis, tad jei turite nemažą viršsvorį – grikių dieta jums padės atsikratyti nepageidaujamų kilogramų.

Šios dietos esmė pasirinkto laikotarpio metu (1-2 savaites) per dieną suvalgyti 1-2 stiklines grikių. Tiesa, šis kiekis matuojamas dar neišvirus košės, tad norėdami tiksliai matuoti porcijas, iš vakaro užmerkite stiklinę grikių kruopų verdančiame vandenyje, o kitą dieną  pradėkite rėžimą. Kruopas galima valgyti bet kuriuo metu, o porcijų dydis nėra aktualus, svarbiausias aspektas – neviršyti nustatytos normos. Grikių dieta gali būti papildyta kefyru bei nesaldinta kava ar žalia arbata, kiti maisto produktai nustatytu laikotarpiu nerekomenduojami. Grikių dieta yra išskirtinė tuo, jog jos metu nesijausite alkana, ji užtikrins sotumo jausmą, o krentantys kilogramai bus tarsi papildomas privalumas. Visgi atminkite, jog grikių dieta – nėra sveika mityba ir negali tęstis ilgiau nei 2 savaites.

Skysčių dieta

Skysčių dieta – girdėta bene kiekvienam, mat ją rekomenduoja daugelis Holivudo žvaigždžių. Žinoma, skysčių dieta – nėra sveika mityba. Ši dieta pasižymi dideliu svorio kritimu, jau per pirmąją savaitę galima numesti net 4 kg, na o pratęsiant laikotarpį iki dviejų savaičių – gali ištirpti net 7 kg. Skysčių dieta, kaip ir bet kuri kita dieta, turi tam tikrus apribojimus, ir specialistų teigimu, jos laikytis galima neilgiau kaip 7 dienas,  vėliau derinant su sveika mityba. Skysčių dieta veikia taip – leidžiama valgyti tik skystą maistą t.y. gerti šviežiai spaustas sultis, kompotus, sultinius, trintas sriubas ir t.t. Skysčių dieta yra ypatinga tuo, jog suteikia energijos bei sotumo jausmą, o vartojami skysčiai priverčia susitraukti virškinamąjį traktą. Skaitykite daugiau >>> »


Maisto papildai

Šiuo metu ypatingai didelis dėmesys skiriamas maisto papildams, jų vartojimui, todėl svarbu apibrėžti jų sampratą bei klasifikaciją. Skirtingi mokslininkai skirtingai įvardija apibrėžimą maisto papildai. Kaip teigia vienas mokslininkas, maisto papildas – tai maisto produktas, skirtas papildyti įprastam maisto racionui, kurio sudėtyje yra mitybinį arba fiziologinį poveikį turinčių maisto medžiagų.

Maisto papildai

Kaip teigia Bartkevičiūtė ir kt., maisto papildai yra maisto produktai, skirti įprastam maistui papildyti, kurie vieni ar kartu su kitomis medžiagomis yra koncentruotas maisto ar kitų medžiagų šaltinis, turintis poveikį mitybai arba fiziologijai.

Maisto papildais prekiaujama rinkoje dozuota forma: kapsulėmis, pastilėmis, piliulėmis, tabletėmis ir miltelių paketėliais, ampulėmis su skysčiu, buteliukais su lašų dozatoriumi bei kitomis panašiomis skysčių ir miltelių, pritaikytų vartoti mažais kiekiais, formomis. Dažniausiai maisto papildai gali būti skiriami vartoti žmonėms mitybai papildyti ir fiziologinėms funkcijoms palaikyti. Kiekvienas žmogus maitinasi individualiai, taigi ir maisto papildus turi pasirinkti individualiai, žiūrėdamas į maitinimosi pobūdį. Nepasitarus su gydytoju negalima vartoti labai didelių kiekių veikliųjų medžiagų ar vaistažolių turinčių maisto papildų. Skaitykite daugiau >>> »